ایرانسل 14 ساله شد
مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل، ثمره ی یك تصمیم درست در وقت مناسب می باشد
آتی جو: مراسم چهاردهمین سالروز راه اندازی شبكهی تلفن همراه ایرانسل، بامداد امروز سه شنبه 29 مهر ماه 1399، با ارائهی پنج خدمت جدید در حوزهی زندگی دیجیتال، اجرا شد.
به گزارش آتی جو به نقل از مهر، در این مراسم که با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیأت مدیره و مدیران ایرانسل، در سالن همایش های ساختمان مرکزی ایرانسل اجرا شد. به سبب شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، ایرانسل به صورت آنلاین بوسیله اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی لنز و نیز سامانهی «دانا پلاس»، پذیرای خبرنگاران بود و شمار کمی از اصحاب رسانه نیز، از میان افرادی که متقاضی حضور در مراسم بودند و در قرعه کشی برگزیده شدند، در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، بیش از ۴۰ رسانه حضوری و بیش از ۸۰ رسانه به صورت آنلاین بوسیله پلت فرم داناپلاس، مشارکت کردند. مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به سال های شروع به کار ایرانسل، گفت: ایرانسل برای ورود به بازار و گرفتن سهم بازار، رقابتی جدی با رقبایی سرسخت، با سابقه کار ۱۲ ساله داشت و خوشبختانه با تلاش همکاران من، در طول این مدت، ایرانسل به یک برند تأثیرگذار و رقیبی جدی برای سایر بازیگرانِ این عرصه تبدیل گشته است. وی با اشاره به سابقه ورود تلفن همراه به ایران و اینکه زمانی تلفن همراه بعنوان کالایی لوکس در کشور در نظر گرفته می شد، اظهار داشت: در مقطعی که ثبت نام سیمکارت، محلی برای جمع آوری نقدینگی بود، راه اندازی ایرانسل با حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی و یک استراتژی بزرگ، موجب شد انحصار دراین زمینه شکسته شده و زمینهی بروز و حضور تکنولوژیهای جدید در کشور برقرار شود. عباسی آرند اظهار داشت: تجربه ایرانسل نشان داد، اگر اجازه دهیم بخش خصوصی وارد فعالیت ها شود، این امر انحصار را از بین برده و زمینهی ارائهی خدمات با کیفیت تر را فراهم می آورد. وی با اشاره به ۵۳.۵ میلیون مشترک ایرانسل، اضافه کرد: اگر بروز و حضور ایرانسل در وقت مناسب نبود و رقابتی در این ۱۴ سال شکل نمی گرفت، شاید امروز این شبکهی با کیفیت را ذیل شبکهی ملی اطلاعات نداشتیم و نمی توانستیم خدمات مناسبی را در روزهای سخت کرونایی که خیلی از خدمات بر بستر فضای مجازی ارائه می شود، عرضه نماییم. ایرانسل، ثمرهی یک تصمیم درست، در یک وقت مناسب می باشد.ارائه خدمات 5Gعباسی آرند در ادامه با قدردانی از سهامداران و اعضای هیأت مدیرهی ادوار مختلف ایرانسل و افرادی که طی سال های گذشته، در کارهای این اپراتور نقش داشته اند و تعامل باارزش وزارت ارتباطات و رگولاتوری، اظهار نمود: ایرانسل پرچم دار نسل جدید تلفن همراه در کشور است و همچنان در ارائهی خدمات جدید، این پیشتازی را حفظ نموده و با خدمات نسل پنج (5G) که به زودی در نقاط بیشتری از تهران، ارائه خواهد شد و توسعهی خدمات دیجیتال، کارهای خودرا دنبال می کند. مدیرعامل ایرانسل در ادامه صحبت های خود با بیان این که فضای مجازی، امروز به یک واقعیت انکارناپذیر تبدیل گشته که تأثیری جدی بر زندگی مردم می گذارد، اظهار نمود: طبیعتاً ایرانسل هم بعنوان جزئی از این شبکه، برای توسعه زیرساخت های خود کوشش های فراوانی داشته است. برهمین اساس، طبق آمارها، حالا بیش از ۵۳.۵ میلیون مشترک در حال استفاده از خدمات ایرانسل هستند.۴۰ میلیون مشترک دیتای ایرانسلوی تعداد مشترکان دیتای ایرانسل را بیش از ۴۰ میلیون نفر عنوان نمود و اظهار داشت: هم اکنون بیش ۳۹ میلیون نفر مشترک اینترنت همراه ایرانسل هستند و بیش از ۶۶۰ هزار نفر از خدمات اینترنت ثابت ایرانسل استفاده می نمایند. از نظر جمعیتی نیز ۸۹ درصد جمعیت کشور، تحت پوشش این اپراتور قرار دارند. عباسی آرند در ادامه به نقش ایرانسل در اقتصاد دیجیتال پرداخت و اظهار داشت: از شروع فعالیت ایرانسل تاکنون، حدود هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری در این شرکت صورت گرفته و تا آخر سال گذشته، سهم این اپراتور در اقتصاد دیجیتال کشور، بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و این عدد امسال به بین ۱۸ تا ۱۹ هزار میلیارد تومان می رسد. از طرف دیگر، حدود ۷۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم بواسطه فعالیت این اپراتور در کشور به وجود آمده و سهم درآمدی ما، برای دولت، تا حالا حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان و کل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم ما برای دولت، بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل ایرانسل در ادامهی صحبت های خود به سهم ایرانسل از ترافیک دیتا در سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت: در این سال ها، سرانه دیتای همراه مشترکان ما ۴۰ برابر و رشد ترافیک دیتای همراه ۱۲۲۸ برابر شده است. او همینطور متذکر شد: حالا دسترسی به اینترنت 4G مطالبهی شهری و روستایی شده و دراین زمینه، رشد بیش از ۱۴۰۰ برابری داشته ایم و بیش از ۱۱۰۰ شهر و دهستان بزرگ، حالا از خدمات نسل چهار ارتباطی استفاده می نمایند که در حدود ۹۰ درصد این موارد، نسل ۴.۵ نیز دردسترس است. مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سیاست های چند سالهی اخیر دولت در بحث توسعهی ارتباطات روستایی و عدالت ارتباطی اظهار نمود: حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکهی پهن باند قرار گرفته اند که از این میان حدود هفت میلیون نفر به صورت مستقیم و در بقیه موارد، با بهره بردن از رومینگ ملی و روستایی و بوسیله سایر اپراتورها دسترسی به وجود آمده است. وی افزود: در چارچوب اجرای طرح USO، نصب بیش از ۴۰۰ سایت در نقاط روستایی برای سال جاری پیش بینی شده که از این میان، تا حالا بیش از ۲۷۰ مورد به راه افتاده است. عباسی آرند همین طور اشاره کرد: علاوه بر این اقدامات در مناطق روستایی و کوهستانی کشور، پرداختن به نسل پنجم ارتباطی نیز از برنامه های ما بوده که خوشبختانه زیرساخت های لازم برای دسترسی به این شبکه به وجود آمده است و بیش از ۱.۵ سال است که فعالیت برای گذر از LTE به نسل پنجم (5G) را آغاز نموده ایم. وی افزود: حالا نیز در دو نقطه، یعنی ساختمان مرکزی ایرانسل و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات 5G ایرانسل راه اندازی شده و به زودی در دو نقطه دیگر نیز امکان دسترسی به شکل Hot Spot فراهم می شود که باتوجه به محدودیت گوشیهایی که امکان ارائهی خدمات نسل پنجم را دارند، نقاطی در شهرها به این شبکهی ارتباطی، تجهیز شود.
تلاش برای بهره گیری بهتر از اینترنت اشیامدیرعامل ایرانسل در ادامهی صحبت های خود با اشاره به تحریم ها و محدودیت هایی که در حوزهی تامین تجهیزات وجود دارد، اظهار نمود: با وجود این، تلاش می نماییم تجهیزات مدنظر را تامین کنیم؛ چونکه 5G تنها یک نسل جدید برای استفادهی مشترکان نیست بلکه یک زیست بوم از خدمات جدید است که در چارچوب آن می تواند خدمات مختلفی به جامعه و صنعت ارائه نمود. وی افزود: در تجربهی اینترنت اشیا، هنوز ظرفیت تجاری بخش، به شکل شایسته شکل نگرفته است. البته زیرساخت های این مساله در کشور فراهم شده و امید است با ورود نسل پنجم به کشور و همکاری صنایع، بتوانیم ظرف مدت چند سال آینده به معنای واقعی، شتاب و رشد اقتصاد دیجیتال را شاهد باشیم. عباسی آرند، همین طور به کوشش های ایرانسل برای بومی سازی تجهیزات اشاره نمود و اظهار داشت: از ابتدا دراین زمینه کوشش های فراوانی داشتیم و الان نیز قسمتی از تجهیزات و دستگاه هایی که مقرر است در آینده مورد استفاده قرار گیرد، در کشور تولید شده و ما در حال تست آنها هستیم. برهمین اساس تلاش داریم با شرکت های دانش بنیان همکاری بیشتری داشته باشیم، البته کماکان برای حفظ کیفیت، از ظرفیت فروشندگان خارجی نیز، استفاده خواهیم کرد.تجاری سازی پنج سرویس دیجیتالدر این مراسم همین طور مهندس باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل به ارائهی توضیحاتی دربارهی پنج خدمت جدید دیجیتالِ این اپراتور، پرداخت و اظهار داشت: این خدمات برمبنای دو استراتژی ارائه خدمت به مشترکان و توانمندسازی کسب و کارها ارائه شده است. وی در معرفی این پنج سرویس، به یلوهاب (Yellow Hub)، سامانهی خدمات API برای توانمندسازی کسب و کارها، سامانهی تبلیغات دیجیتال «یلو ادوایز (Yellow Adwise)»، سامانهی پایش هوشمند «یلو مانیتورینگ»، بستر توزیع محتوای «سه، دو، یک» و خدمات ذخیره سازی ابری «ابرتو» اشاره و اظهار نمود: باتوجه به شرایط فعلی باید از مدیرانی که فعالانه از توسعه این نوع دستاوردها حمایت می کنند، قدردانی نمود. علی رغم مشکلات موجود، این مسیر در ایرانسل ادامه خواهد یافت و در حوزه های جدید نیز اهتمام داریم، در آیندهی نزدیک، با ارائهی خدمات جدید، در راه توسعهی اقتصاد دیجیتال گام برداریم.
در انتهای این مراسم، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و دکتر سعید عسکری مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، بخش پرسش و پاسخ انجام شد و به پرسش های خبرنگاران حاضر در سالن و خبرنگارانی که بوسیله سامانهی داناپلاس به صورت آنلاین در مراسم شرکت کرده بودند، پاسخ داده شد.
منبع: atijoo.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب