آمازون محصولات هوش مصنوعی رقیب متا و اوپن ای آی را معرفی کرد
به گزارش آتی جو، آمازون مجموعه ای از پلت فرم های جدید هوش مصنوعی که مدلهای بنیادین مشهور هستند را در کنفرانس سالانه AWS خود معرفی نمود که امکان تولید متن، تصویر و ویدئو را فراهم می کنند.
به گزارش آتی جو به نقل از رویترز، محصولات جدید آمازون باید با نسخه های مشابهی که شرکتهای دیگر همچون متا و ادوب ابداع نموده اند، در بازار رقابت کنند. به قول اندی جسی مدیر ارشد اجرایی آمازون مدلهای جدید «نوا» (Nova) نام دارد و لیست خواسته های توسعه دهندگان نرم افزار به ایجاد سرویسهای جدید منجر گردیده است. او در اینباره اظهار داشت: آنها خواهان هزینه کمتر و توانایی انجام تنظیمات دقیق تر هستند. تولید ویدئو از یک تصویر یا متن قابلیتی بسیار فراگیر است، به طوریکه ادوب، متا، اوپن ای آی وبایت دنس همچون شرکت هایی هستند که مدلهای هوش مصنوعی با چنین قابلیتی توسعه داده اند. آمازون هم اعلام نمود نرم افزار Nova Reel آن به کاربران اجازه می دهد تا ویدیوهای ۶ ثانیه بسازند که بعنوان مثال برای نمایش محصولات در وبسایت آمازون مناسب می باشد. به قول این شرکت قابلیت تولید ویدئو ۲ دقیقه ای در ماههای آینده عرضه می شود. علاوه بر آن آمازون ابزار «کانواس» (Canvas) را برای تولید عکس از متن های کوتاه هم معرفی نمود. جسی تاکید داشت آمازون عکس ها برچسب می خورند تا استفاده مسئولانه این فناوری برای پیشگیری از گسترش محتوای مخرب، تضمین شود. دیگر محصولات این شرکت برای سرعت بخشیدن به فرایندهای پردازش و تحلیل متن عرضه می شوند. آمازون تصمیم دارد در آینده نزدیک یک مدل هوش مصنوعی عرضه کند که می تواند متن، عکس، سخنرانی و ویدئو را دریافت و محصول دیگری تولید نماید. در کنار این موارد جسی اعلام نمود: آمازون نسخه ای از الکسا(دستیار صوتی این شرکت) را همراه با هوش مصنوعی در ماههای آینده عرضه می کند. این پروژه که در شرکت با نام Banyan دنبال می شود با تاخیرهای زیادی روبرو شده و نگرانی ها در رابطه با صحت و سرعت پاسخ دهی آن هم وجود دارد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب