تاكید مجدد رگولاتوری؛

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه های هوشمند این سیمکارت ها را شناسایی و می بندد.


به گزارش آتی جو به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اظهار داشت: در مورد پیامک های تبلیغاتی مشترکان باید توجه نمایند که دریافت پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه ای ندارد و مجانی محاسبه می شود. وی افزود: نکته دیگر آنکه با غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی گردد، چون که این دو نوع پیامک، سامانه های جداگانه ای دارند پس با غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی، پیامک های محتوایی که مشترک خودش در آنها عضو شده است، قطع نخواهد شد. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره ارسال پیامک تبلیغاتی در بعضی ساعتهای نامتعارف، بیان نمود: اگر سرشماره های تبلیغاتی، در ساعات غیرمتعارف شبانه روز پیامک ارسال کنند، رگولاتوری با آنها برخورد می کند. اما گاهی شماره های شخصی تخلف کرده و پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند، رگولاتوری بر مبنای قوانین و مقررات موجود نمی تواند بر زمان ارسال پیامک های شخصی نظارتی داشته باشد، اما با استفاده از سامانه های نظارتی که دارد و روال هایی که تعریف کرده است، سیمکارت های شخصی متخلف را شناسایی و آنها را می بندد. امامی ضمن اشاره به این که فعال سازی پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به صورت پیش فرض ممنوع بوده و اپراتورهای همراه زمانی که سیمکارت خویش را به فروش می رسانند باید دریافت پیامک های تبلیغاتی را برای مشترکان غیر فعال کرده باشند، اظهار داشت: مشترکان می توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* از فعال و یا غیر فعال بودن پیامک های تبلیغاتی روی شماره خود آگاه شده و یا با استفاده از نرم افزارهای «اپراتور من» پیامک های تبلیغاتی را برای شماره خود مدیریت کنند. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اظهار داشت: اگر مشترکی پس از غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی، باز هم پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت کرد، می تواند با رفتن به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، شکایت خویش را ثبت کند تا رگولاتوری شکایت را پیگیری و علل بروز چنین تخلفی را بررسی کند. امامی خاطرنشان کرد: با عنایت به گزارش های به دست آمده از سامانه ۱۹۵، تعداد شکایت های این بخش روند صعودی نداشته و تعداد آن بسیار ناچیز است که این نشان دهنده مدیریت پیامک های تبلیغاتی توسط مشترکان، اپراتورها و رگولاتوری است.


منبع:

1400/07/29
15:17:21
5.0 / 5
1050
تگهای خبر: پیامك , خدمات , فناوری , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
آتی جو