در گزارش مدیر عامل همراه اول مطرح شد؛
ورود به جامعه ۱۰۰ میلیونی و سرمایه گذاری گسترده در كسب وكارها
آتی جو: گزارش عملکرد سالیانه همراه اول با تمرکز بر بخش های راهبردی در حضور صاحبان سهام قرائت و پیشگامی اپراتور اول در حوزه هوشمندسازی با تاکید بر مستندات آماری اعلام گردید.
به گزارش آتی جو به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور ۹۰.۹ درصدی سهامداران در سالن اجتماعات برج ستاره ونک تهران برگزار و گزارش های هیأت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی درباب عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ استماع و درباره سود تقسیمی تصمیم گیری شد.
در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول با ارائه گزارش عملکردی از کارهای سال قبل شرکت ارتباطات سیار ایران، ضمن ابراز خشنودی از کسب رتبه یک در راندمان کل عوامل و بازده فروش در گروه ارتباطات مخابرات در بیست و سومین رتبه بندی شرکت های برتر ایران اظهار نمود: همراه اول همین طور توانست تندیس های جایزه ملی تعالی سازمانی و جایزه ملی مدیریت مالی را در سال قبل کسب کند.
وی به اهم اقدامات صورت گرفته اپراتور اول تلفن همراه در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: مدیریت بالانس ترافیک برای ارائه بهترین تجربه به مشتری در روزهای کرونا و برقراری قرنطینه و ارائه خدمت به ستاد ملی کرونا با سرشماره ۴۰۳۰ قسمتی از اقدامات بود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همین طور از رشد چندین برابری و گاهی تا ۱۰ برابری استفاده از برنامه های کابردی داخلی آگاهی داد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه سرویس به تقاضای بیش از دو برابری از سمت مشتریان و ایجاد بستر امن برای سازمان ها، موسسات، دانشگاه ها برای برگزاری جلسات و کلاس های مجازی قسمتی از کارهایی بود که در این دوران صورت گرفت. توسعه پلت فرم شاد، بزرگترین اقدام سال قبل همراه اول
اخوان بهابادی توسعه پلت فرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته کارهای آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه فراهم آورد را از بزرگترین اقدامات سال قبل همراه اول عنوان نمود که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد و اظهار نمود: توفیق داریم حضور بیش از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز احراز هویت شده و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر را در این پلت فرم داشته باشیم؛ همین طور امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلت فرم برقرار است و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند. وی درباره دستاوردهای توسعه بازار، فروش و خدمات مشتریان در سال ۱۳۹۹ نیز عنوان کرد: برای اولین بار موفق شدیم حضور ۱۰۰ میلیون مشترک را در شبکه همراه اول داشته باشیم که نسبت سیمکارت های اعتباری به سیمکارت های دائمی حدود ۸۰ به ۲۰ درصد است. این در حالی ست که سال قبل جذب بیش از ۱۰.۵ میلیون مشترک اعتباری هم داشتیم. رشد سهم بازار سیمکارت های فعال همراه اول در سال ۱۳۹۹
اخوان بهابادی سهم بازار سیمکارت های فعال همراه اول بر طبق گزارش فصل چهارم ۱۳۹۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را ۵۳.۶ درصد عنوان نمود و از رشد ۰.۵ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۱۳۹۸ آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق این گزارش، تعداد کل مصرف کنندگان دیتای سه ماهه ۴۲ میلیون بوده که ۳۱.۳ میلیون مصرف کننده دیتای LTE بودند. ثبت رکوردهای جدید در «همراه من» با ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر به فرد
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران به تحلیل وضعیت و جایگاه اپلیکیشن «همراه من» نیز پرداخت و در این زمینه تصریح کرد: همراه من ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر به فرد دارد که این تعداد مشترک گویای رشد ۳۶ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال پیش از ۱۳۹۹ است؛ این اپلیکیشن ۱۲۳ میلیون تراکنش در ماه را به ثبت رسانیده و متوسط زمان استفاده از این اپ نیز ۱۲۰ ثانیه بوده که رشد ۱۵۱ درصدی را نشان میدهد.
وی اضافه کرد: تعداد مشترکان روزانه «همراه من» نیز یک میلیون و ۶۵۷ هزار و مشترکان ماهانه آن نیز ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار است که در هر دو شاخص به ترتیب ۷۴ و ۵۱ درصد رشد را شاهد می باشیم.
استقبال مشترکان همراه اول از «همراه یار» با ثبت رضایت ۹۶ درصدی
اخوان بهابادی در قرائت گزارش عملکردی همراه اول در سال قبل از سرویس «همراه یار» که ارائه دهنده سرویس در محل به مشترکان اپراتور اول است نیز غافل نشد و اظهار نمود: متوسط خدمت در ماه این سرویس که حالا برای ۱۶ مرکز استان فعال است، ۱۶ هزار و متوسط زمان خدمت رسانی ۸۹ دقیقه است؛ این سرویس توانسته رضایت ۹۶ درصدی را حاصل کند.
مدیرعامل همراه اول به تحلیل وضعیت «مراکز تماس» که از قضا سال قبل با رشد بسیاری مواجه گردید، پرداخت و اظهار داشت: متوسط تماس ماهانه بیش از ۱۶ میلیون و متوسط ماهانه پاسخ کارشناسان حدود ۳.۷ میلیون بوده است. پاسخگویی به بالای ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز
وی همین طور از پاسخگویی به بالای ۸۰ درصدی شکایات مشترکان در کمتر از ۳ روز کاری آگاهی داد و اظهار داشت: پاسخگویی به بالای ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز کاری انجام می شود.
اخوان بهابادی اشاره کرد: همین طور کاهش ۲۱ درصدی محدودیت قطع یکطرفه نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۸ را داشتیم و تعداد مشترکان بدون بدهی پیشین در سال ۱۳۹۹ نیز به نسبت ۱۳۹۸ با رشد ۱۵ درصدی روبه رو شده است. شرح گزارش دستاوردهای توسعه شبکه با پرچمداری ۵G
مدیرعامل همراه اول همین طور به تشریح دستاوردهای توسعه شبکه پرداخت و بحث خودرا با پرچم داری ۵G به این شکل پیش برد که «توانستیم بالاترین رکورد سرعت روی شبکه ۵G را در حضور اصحاب رسانه با سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه ثبت نماییم.»
وی اشاره کرد: توانستیم ۱۰۶۰۱ تکنولوژی نسل های ۳، ۴ و ۴.۵ را راه اندازی نماییم و پوشش صد درصدی شهرهای کشور در نسل های سوم و چهارم را برقرار نماییم.
اخوان بهابادی اضافه کرد: حالا ۲۸ هزار سایت لوکیشن، بیش از ۲۴ هزار سایت تکنولوژی ۳G و حدود ۲۸ هزار سایت تکنولوژی ۴G در کشور داریم. ثبت رکورد ترافیک دیتای روزانه همراه اول
مدیرعامل همراه اول مصرف کل دیتا در سال ۱۳۹۹ را ۳۸۴۱ پتابایت عنوان نمود و از رشد ۸۰ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۱۳۹۸ خبر و افزود: رکورد ترافیک دیتای روزانه با احتساب ترافیک TDD، ۱۵ پتابایت و رکورد ترافیک دیتای روزانه فقط در رابطه با شبکه همراه اول ۱۳.۸ پتابایت بوده است. تشریح کارهای دیتاسنتری همراه اول در کشور
وی در بخش دیگری از ارائه گزارش خود به افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور در امتداد توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار نمود: اهداف ما از این راه اندازی فراهم کردن زیرساخت برای میزبانی از محتوای داخلی در امتداد برنامه های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال، کاهش زمان تأخیر دسترسی به شبکه و توسعه ظرفیت Core شبکه موبایل در شمالغرب و غرب کشور بر بستر Cloud بود.
اخوان بهابادی اشاره کرد: این دیتاسنتر با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی و اتکا به دانش فنی بومی و استعدادهای داخلی و پیمانکاران بومی استان آذربایجان شرقی توسعه یافت که شامل ۳۵۰ رک، ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی است.
وی درباره سایر دستاوردهای حوزه فنی و توسعه شبکه نیز اظهار داشت: تست خدمات AR/VR و گیمینگ روی شبکه ۵G در اسفند ۱۳۹۹، افزایش ۱۰ درصدی تعداد مشترک فعال همزمان همراه اول و همین طور راه اندازی چهار دیتاسنتر ملی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد با ظرفیت ۵۵۰ رک بخش دیگری از خدمات در این بخش است.
ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در امتداد پشتیبانی از تولیدات داخلی
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همین طور از راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در امتداد بومی سازی کارکردهای اصلی فناوری برای مواجهه با عدم قطعیت های محیطی آگاهی داد و درباره اهداف این تصمیم بیان کرد: شناسایی نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری گروه همراه اول، پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و شرکت های نوپا، طراحی توسعه و بومی سازی سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با نیاز در سطح ملی و اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد فرآیندهای اکتساب فناوری با پیاده سازی پروسه از ایده تا پیاده سازی، پژوهش اکتساب و انتقال فناوری های اولویت دار بوسیله پایلوت های فناوری و همین طور ارائه خدمات نوآورانه و ایجاد کسب وکار دیجیتال مبتنی بر پلت فرم های نوین قسمتی از این اهداف بود.
وی افزود: پروژه های مرکز تحقیق و توسعه نیز شامل حوزه های راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی، شبکه های نوین، آزمایشگاهی تحقیق و توسعه همراه اول و اعطای گرنت پژوهشی در حوزه های تخصصی می شود.
مدیرعامل همراه اول یکی از اتفاقات بزرگی که توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رقم خورد را انعقاد قرارداد بومی سازی و تولید داخلی با شرکت های مختلف داخلی در حوزه های آنتن، لینک و روتر بومی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان نمود که نهایتا منجر به تقدیر ویژه سندیکای صنعت مخابرات از همراه اول شد. ادامه روند سودآوری و درآمدزایی همراه اول در سال ۱۳۹۹
اخوان بهابادی در ادامه قرائت گزارش خود برای سهامداران همراه اول به بخش دستاوردهای مالی رسید و اظهار نمود: درآمد عملیاتی با رشد ۳۵ درصدی به ۲۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: روند رشد سود خالص شرکت اصلی هم به این شکل بوده که با رشد ۲۰ درصدی به ۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان در سال قبل رسیده و نهایتا هم سود هر سهم به ۲۲۵۸ ریال رسیده است. سهم ۵۶ درصدی دیتا از مجموع درآمدهای همراه اول
اخوان بهابادی همین طور از روند رشد درآمد خدمات داده به میزان ۱۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ آگاهی داد که مجموع سهم آن از درآمد عملیاتی شرکت ۵۶ درصد می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همین طور از بهبود روند وصول قبوض و مطالبات از مشترکان دائمی آگاهی داد و اظهار داشت: سهم مبالغ وصولی از قابل پرداخت صورتحساب مشترکان دائمی همراه اول به ۹۷.۵۵ درصد رسیده است.
اقدامات گسترده همراه اول در زمینه سرمایه گذاری در استارتاپ ها
وی در بخش پایانی ارائه خود به جایگاه راهبرد پنج ساله همراه اول که در سه سطح کسب و کارهای اصلی، نزدیک به کسب وکار اصلی و فراتر از کسب وکار اصلی پیگیری می شود، پرداخت و اشاره کرد: در بخش کسب وکار اصلی شرکت به دنبال فراهم ساختن بهترین تجربه تلکام برای همه مشترکان، در بخش نزدیک به کسب وکار اصلی دنبال ارائه خدمات مدیریت شده ICT به شرکتها در ایران و در لایه آخر نیز سرمایه گذاری در شرکت های خدمات دیجیتال و تبدیل شدن به یک بازیگر مهم VC و سرمایه گذاری در استارتاپ ها را پیگیری می نماییم.
اخوان بهابادی بعنوان نمونه به اقدامات شرکت «حرکت اول» در لایه سوم این راهبرد اشاره نمود و اظهار داشت: این شرکت تا حالا ۲۰۵ کسب وکار را بمنظور سرمایه گذاری بررسی و ۷۷ درصد مشارکت در حوزه سرمایه گذاری در استارتاپ های مراحل میانی و رشد داشته که مجموعا مشارکت حدود ۴۰ درصدی در حوزه سرمایه گذاری کل اکوسیستم استارتاپی کشور می شود.
گفتنی است، در این مراسم که با تاکید بیشتر بر بعد آنلاین برگزار شد، بعد از سخنان رئیس مجمع، مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. در این نشست با نظرخواهی از سهامداران و استماع سخنان هیأت رئیسه، با توزیع سود ۲۰۸۰ ریالی بابت هر سهم موافقت و قرار شد سود سهامداران بوسیله سامانه سجام ظرف حداکثر یک ماه واریز شود. همین طور در این نشست درباره میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. بر این اساس قرار شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره بدون تغییر و همچون سال قبل باشد که بگفته رئیس مجمع، طبق هماهنگی با اعضای حقوقی هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، این پاداش برای کمک به بیماران کرونائی، در مناطق محروم هزینه شود.
منبع: atijoo.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب