رونمایی از تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان
به گزارش آتی جو، مراسم رونمایی از تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان برگزار گردید.
به گزارش آتی جو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، روز گذشته ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳، همزمان با برگزاری شورای روابط عمومی جایزه پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان، آئین رونمایی از «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان»، با حضور دکتر حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان ملی حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسین زاده قشمی مدیرکل روابط عمومی و تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان، معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران بنگاه های اقتصادی و اهالی رسانه، در محل وزارت صمت برگزار گردید. ایرانسل، بعنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، پیش از این در ۹ دوره، موفق به دریافت تندیس و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شده است. رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در مراسم رونمایی از «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان»، با تاکید بر این که «هدف ما، ارائه خدمات بیشتر به شرکتهای پایبند به حقوق مصرف کننده است»، اظهار داشت: با وجود اینکه، این سازمان کار نظارتی می کند، اما به علت مشکلات اقتصادی و سیاستهای کشور، نوک پیکان به سمت این سازمان است تا فضای آرامی را برای مردم ایجاد نماید. فرهیدزاده، ضمن اشاره به تغییرات در حوزه سیاستگذاری و ارتقاء این دوره از جایزه، توضیح داد: با حمایت های اعضای شورای سیاست گذاری، به دنبال رویه های جدیدی برای ارتقاء جایزه بودیم. از دو سال پیش، موضوعات هوش مصنوعی را مطرح کردیم؛ از شعار سال و مشارکت مردم بهره بردیم و با استفاده از نظرسنجی هایی از اتحادیه ها، انجمن ها و سندیکاها، از شرکت ها دعوت کردیم تا معتبرترین و مردمی ترین جایزه را اهدا نماییم.
در ادامه مراسم، مدیرکل روابط عمومی و تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان، ضمن اشاره به مراحل ارزیابی این جایزه، بیان نمود: در این دوره، ۱۲۰۰ شرکت در ارزیابی اولیه ثبت نام کردند که از میان آنها ۸۰۰ شرکت در همان مرحله اولیه رد شدند، ۴۰۰ شرکت به مرحله بعدی ارزیابی راه پیدا کردند و در نهایت، ۵۵ شرکت مورد ارزیابی نهائی قرار گرفتند. به برخی از آنها، تندیس طلایی، نقره ای و برنزی اهدا خواهد شد. به تعدادی هم صرفا گواهی نامه تعلق می گیرد. زاده قشمی، افزود: شرکت هایی که تندیس طلایی دریافت می کنند، دارای استانداردهای جهانی هستند و پرونده ای برای آنها ثبت نشده است. این موفقیت بزرگی است که این شرکت ها حتی یک پرونده تعزیراتی هم ندارند، پرونده حقوقی که اصلاً. میتوان گفت، این تندیس، مردمی ترین جایزه است، چونکه تشخیص اهدای آن، برپایه نیاز و خواسته مردم صورت می گیرد. وی، ضمن اشاره به تاریخچه برگزاری این جایزه، اظهار داشت: جایزه «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان»، ۲۳ سال است که فعالیت می کند و به واقع یکی از سختگیرانه ترین جوایز بشمار می رود. تلاش داشتیم تا تغییراتی در روند جایزه صورت گیرد، بنابراین فراخوانی دادیم تا دانشگاه ها در این راه به ما کمک کنند. با این اوصاف امیدواریم در سال بعد، این جایزه با معیارهای جدیدتری صورت گیرد. در آئین رونمایی از «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان» از آرمان فرحبخش، برای طراحی این تندیس تقدیر گردید. این جایزه با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و عرضه دهندگان خدمات، برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و عرضه دهندگان خدمات در جهت عرضه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل بموقع و عرضه مطلوب خدمات بعد از فروش و تشویق مصرف کنندگان، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، به صورت سالانه برگزار می گردد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب